Monday, August 22, 2011

Beware dengan nama Facebook Lestary Angggun Lala yang menjual DSLR dengan hanya RM 950? Kau percayaaa ke??

Kau search Lestary Anggun Lala kat muka buku..Kau terai tengok album dia..Penuh dengan album menjual produk nikon , canon, Apple Macbook, Blackberry, Apple Iphone 5, Ipad etc..


Kau percaya Nikon D90 full set boleh dapat RM 950 termasuk delivery...Nikon D80..Boleh dapat dengan RM900?? D5000 , RM 900 je? Canon 5D II RM 950..Apple Iphone 5 RM 1000..Ipad RM 950..Betol ke semua barang tu harga below RM 1000.. Kau tak rasa ragu ke dengan produk semurah tuh..



Nikon D5000


Setahu aku body D90 pon da RM 3k kan.. Mustahil boleh dapat dengan RM 1000...D5000 pon hampir RM 2K baru boleh dapat..Tak kan senang-senang jual dengan harga RM 900- RM 1000?? Huhu..Rasa konfius...Korang ada rasa konfius macam aku tak? Huhu..Walau ade bukti delivery yang die letak..Aku tetap tak percaya..Huhu..




Bertambah tak percaya bila ada yang inbox bgtaw aku yang membe dia ada order then barang tu langsung tak sampai..So, mcmane tu kan..Da nampak penipuan kat situ..Dan beberapa orang lagi yang komen kat album dia dan masing-masing dok tanya , bila barang nak sampai..Huhu..Korang...Hati2 la ek..Dia bukan orang Malaysia..Dari segi komen tu dia orang seberang..Negara jiran..Huhu....


Aku nasihat kat korang hati-hati beli produk yang berjenama dan melibatkan duit beratus-ratus nih..Better pergi terus ke kedai-kedai yang boleh dipercayai...Jangan sebab kita kelabu mata dengan harga yang murah tapi barang tu sebenarnya tak ada...Lebih baik mahal, barang ada depan mata dan ia benar..Itu ajelahh...Hati-hati pilih produk :)














P/s : Dalam mood Ramadhan ni janganlah banyak menipu orang k..


5 comments:

Anisa Hang Tuah said...

macam-macam

haihhhhh

ezza haniza said...

thanks share,.ezza pon penah kene tipu jugak,tapi psp..org laen la tipu..

Amy Amira said...

dia pernah add aku,lps tu bila aku,aku accept lah kan,sb dia jual brg,bila aku tanya dia,asal mana,org mana? dia terus blocked fb aku,then aku pegi 1 akaun fb aku yg ke2 aku add,dia accept,aku blocked dia balik,rupe2nya dia nin penipu rupenye!!!

Amy Amira said...

konon kata brg sampai dlm masa tu jgk..mana sempat org tu nak delivery ke malaysia!dia guna delivery dhl...konon brg tu sampai pada hari tu jgk..tgk2 ramai yg dok bertanya brg bila nak sampai...WTH,haha

cik violet said...

@ Amy Amira ; tgk..bkn ak je perasan, kau pon perasan mira? mmg da nmpk sgt tipunya..gler ar dslr bawah 1k..kalau pikir logik xkan dapat harga gitu kot..asek berdalih je tengok setiap komen..huhu

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK