Monday, October 17, 2011

Haka & Terendak







Haka .. Dulu aku tak pernah tahu apa itu haka.. Sejak masuk terendak baru kenal haka.. Aku suka tengok org buat haka.. Sebab apa.. Semangat ! Cuba tengok video tu.. Betol kan semangat.. Hmm.. Terendak dikenali dengan kemantapan game rugby .. Hmm yeakea..? Boleh tahan la kan.. Aku before nih tak pernah pon nak amek tahu pasal rugby sebab aku tak tahu macamana game tu main.. Secara general yg aku tahu game tu main macam kasar kan..


Tapi ntah macamana Sabtu ari tu aku bukak channel sport.. Then aku boleh layan rugby yg tengah live , RWC (Rugby World Cup) .. Masa tu France lawan Wales kalau tak silap .. Emm.. Teliti punya teliti game tu tak de la kasar mana.. Lebih kepada menyayangi bola.. Sebab bola rugby tu player peluk.. Bukan macam bola sepak ditendang-tendangnya.. Haha...


Da tu banyak plak referee phewit phewit kan..Asek dok benti je main.. Maklumla aku tengok memang sekadar tengok tak paham pe pasal referee dok bunyi wisel je.. Atas kesalahan apa kan.. Kalau bola, tau la sikit2.. Offside la bagai.. Haha.. Tak tau banyak pon..Hentam je... Hehe..


Masa tengok game tu France 3- Wales 3.. Lepas tu aku macam dah kelabu asap..Apesal kann..Rupa-rupanya aku da masuk alam mimpi... Asalnya aku tengok player rugby yg badan semua taff -taff.. Last2 depa yg tengok aku..Haha..


Sudahnya aku tak tahu siapa menang.. Gitu la gamaknya kalau perempuan cuba-cuba nak tengok RUGBY.. Hahaha.. Nasib tak date ngan player handsome masa dalam mimpi tuuhhh ... :p


Edited :

Semalam ada dua perenggan lagi..Lappy hang tak tau napa tak keluar..So mau continue..Adik sepupu aku sorang ada jadi player rugby ni budak terendak jugakk..Sama sekolah aku dengan dia..Sekarang dia sudah sampai Egypt..Sampai masa aku sampai sana..Tunggula ! Hee..


Apa kaitan haka, rugby, terendak..Sila la google ! Semua di hujung jari beb..Kau jangan malas.. Haha..Bila tengok rugby teringat terendak..Tengok terendak teringat rugby..Eh ada kaitan..Banyak..Hahaha...





p/s : Mood..Rindu orang-orang terendak, Suasana terendak..Tapi keadaan itu tak akan sama dengan 7,6 tahun yg lepas..Orang-orang terendak rindu aku ? Jawapan : Tidak.. Dan aku tahu sebabnya...













2 comments:

aisatti hakim said...

alo.touching lak die.haha

cik violet said...

toksahla bukak blogspot sangat aisatti..hahahaaha

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK